Kundkristallen belönar hyresvärdar, både privata och kommunala, som lyckats extra bra inom utvalda områden. Vinnare blir de som av sina hyresgäster utsetts till Sveriges bästa hyresvärdar. De aktuella kategorierna är: högsta serviceindex, högsta produktindex och högsta profil. Serviceindex mäter hur hyresgästerna upplever service. Produktindex visar hur nöjda hyresgästerna är med sin bostad och sitt område. Profilen är ett mått på varumärkets styrka.

Annons

Att behålla den höga kundnöjdheten år efter år kräver mycket av organisationen och en viktig nyckel till framgången är engagerad personal med vilja till ständiga förbättringar.

— Att för tredje året i rad nomineras till tre Kundkristaller är fantastiskt roligt och jag kan bara ge en eloge till vår engagerade personal som varje dag gör sitt yttersta för våra hyresgäster, säger Dan Sandén, vd på Skövdebostäder, i ett pressmeddelande,

Både 2016 och 2017 vann Skövdebostäder priser för att de har Sveriges nöjdaste hyresgäster.

— Det ska bli spännande att se hur långt årets resultat räcker. Att vara nominerade i alla tre kategorier igen är unikt. Men vi lutar oss inte tillbaka, nu börjar arbetet för att kunna säga för fjärde året i rad nästa gång, säger Dan Sandén.

LÄS MER: De plockade hem alla priser

LÄS MER: Tre nomineringar för Skövdebostäder

LÄS MER: Nöjda kunder hos Skövdebostäder