Dygnet har ju även 24 timmar – ska man göra en så här stor ommöblering i butiken får man ju använda även obekväm arbetstid det vill säga tider då kunder inte finns i butiken så att kan arbeta fritt och effektivt. Plötsligt en dag var avdelningen med drickor direkt till vänster när man kom in (där sminkavdelningen fanns tidigare) och efter ett tag hade även denna avdelning flyttats. Gör man dessa onödiga omförflyttningar av varor så blir ju även detta en fördröjning av slutresultatet.

På bilden i fredagens tidning poserar Sverker med två av butikens "byggmästare". Känns ju helt naturligt att denna ommöblering tagit oerhört lång tid om endast två har haft hand om majoriteten av flyttbestyren.

Denna mycket dåligt planerade ommöblering är ju bara droppen.

Vi är många som år ut och år in varit frågande över varför det alltid är näst intill tomt på vissa hyllor efter att U-6 dagars haft sina tävlingar någon vecka på sommaren. U-6 dagars genomförs ju varje år och ändå gapar många hyllor tomma i butiken när tävlingarna avslutats. Beställningen av varor måste ju anpassas efter den ökande mängden personer som då kommer till Tidaholm.

När vi handlat har vi och fler med oss också råkat ut för många gånger att extrapris som står vid varor i butiken inte är inlagt i kassan. Således får man betala fullt pris och när man sedan kommer hem med varorna och tittar på kvittot så ser man att man fått betala fullt pris. Som kund får man då göra sig besväret att åka ner och i förbutiken visa kvittot med den av butiken felaktigt inlagda summan och få pengar tillbaka.

Annons

När Axiboden fanns så kunde man som Ica-kund köpa diverse delikatesser i charkdisken, men denna service togs bort när Ica Kvantum byggdes. Man bör som handlare förstå värdet av att erbjuda denna service. Vi är många som numera hellre handlar på Coop där detta erbjuds på ett alldeles utmärkt sätt och dom ommöbleringar som gjorts har utförts på ett professionellt vis.

En numera mycket nöjd Coop-kund