Annons

Annons

Annons

Västra Götalands län

Konsumentverket varnar för bluffsamtal: ”Ringer aldrig den här typen av samtal”

Konsumentverket varnar för att myndighetens namn används av bedragare som ringer och försöker lura människor.

”Vår upplysningstjänst Hallå konsument märker nu en ökning av oroliga konsumenter som hör av sig och undrar om det verkligen är vi som ringer”, skriver Konsumentverket i ett pressmeddelande.

Personer som blir uppringda uppmanas att legitimera sig med bank-id – något man inte ska göra. ”Lämna aldrig ut personuppgifter över telefonen. Om du har fått eller får liknande samtal ska du genast kontakta polisen”, skriver Konsumentverket i ett pressmeddelande.

Annons

Det är ett återkommande problem att myndighetens namn utnyttjas av bedragare, uppger Konsumentverket. Och nu verkar det alltså inte bättre än att det är i gång igen.

Annons

Annons

Nästa artikel under annonsen

Till toppen av sidan