Klockan 09.45 på tisdagens förmiddag gick Västtrafik ut med information om ett tekniskt problem i appen – något som innebar att resenärer varken kunde visa upp sina förköpta biljetter eller köpa nya.
För att lösa problemet för de resenärer som behövde använda sig av Västtrafik, skickade man ut en tillfällig och gratis biljett till resenärerna. Biljetten gällde i 30 minuter i hela regionen, och uppdaterades automatiskt under tiden som Västtrafiks biljettsystem i appen inte fungerade.
Annons
Annons
Vid lunchtid verkade det som att biljettsystemet fungerade igen och Västtrafik tog bort informationen från sin hemsida – men bara någon timme därefter var samma tekniska fel tillbaka.
Samma lösning – med tillfälliga, gratis biljetter – återinfördes.
Inte heller denna gång kunde Västtrafik ge en uppskattning på när problemet skulle vara åtgärdat.
– Vi vet inte när felet är löst, men jobbar för att lösa problemet så snabbt som möjligt, skrev Västtrafik på sin hemsida vid klockan 15.45 på tisdagens eftermiddag.
Vid 18-tiden var felet åtgärdat, enligt GP.se, och noteringen om problemet hade tagits bort på Västtrafiks hemsida.