Annons

Annons

Annons

Konsumentverket granskar Västtrafik – vill ha svar på oklarheter i villkor

Västtrafik granskas av Konsumentverket. De är ett av fem regionala kollektivtrafikbolag som nu har bjudits in till möten som en del av granskningen. Bland annat vill man få svar kring utbetalningar av ersättning för förseningar.

Text

Karin Wadmark, avdelningschef försäljning på Västtrafik. Foto: Eddie Löthman

Bild: Josefin Berntsson

Annons

Inställda tåg, biljettstrul i appar, en mängd klagomål och nekade ersättningar. Nu väljer Konsumentverket att inleda en granskning mot fem trafikbolag. De fem bolagen har bjudits in till möten som en del av utredningen. Efter mötena kommer myndigheten att besluta om de ska gå vidare med eventuella åtgärder. Det berättar Nyhetsbyrån Siren. Ett av de regionala trafikbolagen som granskas är Västtrafik.

0 kren månad

Läs vidare med Digital!

Läs för 0 kr i en månad – därefter tills vidare 149 kr/månad. Ingen bindningstid.

Visa vad som ingår i Digital

Det här ingår i Digitalpaketet

  • Alla nyheter på skovdenyheter.se
  • Nyhetsappen med pushnotiser
  • Nyhetsbrev med senaste nytt

Annons

Annons

Nästa artikel under annonsen

Till toppen av sidan