Under våren 2020 samlades idéer in och ett nätverk av aktörer från restaurang, handel, hotell och näringslivsorganisationer var med i arbetet. Insatserna har nu dragit igång och fortsätter i höst och nästa vår.
– Det känns bra att ha en färdig planering som är förankrad bland de aktörer som ska dra nytta av insatserna. Vi har redan aktiverat igång ett paket och nu följer de andra i höst respektive nästa vår. Vi tror att det är bra att sprida ut insatserna för att få bästa effekt, säger Mats Olsson, vd på Next Skövde, i ett pressmeddelande.
Annons
Annons
Totalt valdes tre paket ut, där det första är ett paket med hemestertips för att få fler att besöka området. Kampanjen pågick i somras och fortsätter i höst. Då ska några Skövdeprofiler tipsa om hur man kan få en aktiv upplevelse med guldkant i Skövde.
Paket två är kulturupplevelser, där en vårfest planeras i Skövde centrum i slutet av april eller början av maj. Festen kommer bli en del av förfesten inför SM-veckan.
Redan i höst ska det bli en gemensam shoppinghelg för Skövde City, Commerce, Elins esplanad och Stallsiken. Något som hölls några gånger om året innan pandemin och som nu kan återupptas. Shoppinghelgen planeras till första helgen i november. Då kommer det att gå shoppingbussar och shoppingtåg mellan handelsområdena.