Annons

Annons

Annons

Näringslivet i Skövde

Kända Skövdeföretagaren startar en digital saluhall – fokus på lokalproducerat: ”Så få mellanhänder som möjligt”

Nästa vecka lanseras en digital saluhall för Skövde och Skaraborg. Fokus är på närproducerade råvaror i säsong och det ska framgå tydligt vem som odlat dem.

En av initiativtagarna är Skövdeföretagaren Håkan Larsson, även vd på Grönsakshuset.

– Tanken är att erbjuda konsumenter produkter i rätt säsong med så kort transport som möjligt, säger han.

Håkan Larsson är med och startar upp den digitala saluhallen Köket och gården. Nästa vecka drar den igång i Skaraborg med produkter från flera Skaraborgska odlare och producenter. Han är också vd på Grönsakshuset, som Köket och gården ska samarbeta med kring logistik och transporter. Foto: Janne Andersson

Annons

Namnet på den digitala saluhallen är Köket och gården och tanken är att knyta odlare och konsumenter närmare. På sajten kan man se tydligt var grönsakerna, frukterna och de andra produkterna kommer från och välja exempelvis Skaraborgsodlade tomater, champinjoner, potatis och bladsallad.

Annons

Annons

Nästa artikel under annonsen

Till toppen av sidan